En
دره پیچ بن
پنج شنبه 3 شهریور 1401

بازدید: 3291

دره پیچ بن قبل از روستای پیچ بن واقع در منطقه الموت شرقی استان قزوین و در مرز بین دو استان قزوین و مازندران در مسیر منطقه سه هزار و فاصله ۱۲۶ کیلومتری از قزوین واقع شده است.

این دره زیبا، با درجه سختی IV A3 V6 که در سال ۹۶ گشایش شده، چهارده تا فرود فنی داره که بلندترین فرود آن که آخرین فروده، حدود ۵۰ متر ارتفاع داره
فاصله هوایی ورودی تا خروجی این دره حدود ۱۲۰۰ متره

تیم ۷ نفره ما به سرپرستی آقا صدرا همراه با تیم ۶ نفره آقا امید، شب را در منزل اجاره ای در روستای شهرک بودیم و صبح زود روز پنجشنبه ۲۰ مردادماه با ماشین شخصی به سمت پیچ بن حرکت کردیم و پس از پارک کردن ماشین در پارکینگ کنار جاده روبروی آخرین آبشار دره، سوار نیسان شدیم و حدود بیست دقیقه بعد در بالادست از نیسان پیاده و با ۱۰ دقیقه پیاده روی به ورودی دره و فرود اول رسیدیم.

قبل از آبشار اول، وت سوت و تجهیزات را پوشیدیم و حدود ساعت ۸:۴۵ اولین کارگاه فرود را آقا امید ریختند و نفرات پیمایش را شروع کردند و بقیه مسیر دره هم کارگاه ها توسط آقا صدرا، آقا امید، آقا فریبرز و خودم آماده و جمع شدند و حدود ساعت ۱۴ هم با فرود آقا صدرا از آبشار ۵۰ متری آخر مسیر، پیمایش دره به اتمام رسید.