En

بازدید: 5326

به نام خالق کوهستان

🏔️🗻🍀☘️🍃🌿🌾

نام سرپرست برنامه: حمیده دهقانی      نام برنامه: کوهنوردی🏔️     تعداد شرکت کنندگان : ۲۲ نفر

تاریخ برگزاری برنامه: ۲۵ و ۲۶   دی ماه ۹9🍂🍁🍂🍁         وضعیت آب و هوا :  آفتابی همراه با وزش باد ☀️☀️

نوع وسیله نقلیه: اتوبوس🚌              نام قله: تفتان                    منطقه : استان سیستان و بلوچستان

ارتفاع قله :   ۴۰۵۰                       جبهه صعود :  جنوبی          وجود چشمه : ندارد

طول مسیر رفت و برگشت: ۲۰ کیلومتر

نام استان : سیستان و بلوچستان         نام شهر: زاهدان                 نزدیکترین روستا: تمندان

نزدیکترین درمانگاه🚑: روستای کوشه

روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه با یک دستگاه اتوبوس 🚌  با تعداد ۲۲ نفر شیراز را به مقصد زاهدان ترک کردیم.

طبق هماهنگی قبلی صبح پنج شنبه ۲۵ دی ماه ساعت  ۷:۴۵صبح که به ترمینال زاهدان رسیدیم دو دستگاه ون 🚎و یک دستگاه سواری🚖 قبل از ما ورودی ترمینال حضور داشتند تا به روستای تمندان (دره گل) برویم

بعد از قرار دادن کوله ها در قسمت باربند ون  به سمت شهرستان خاش روستای تمندان که با زاهدان حدود ۳ساعت و نیم تا ۴ ساعت  فاصله دارد حرکت کردیم ، با توقف کوتاهی در روستای کهنوج و خرید دوستان از سوپری به حرکت خود ادامه دادیم و با گذشتن از روستاهای کهنوج جم جین، کوه انار، بالاخره ساعت ۱۲:۳۵ به روستای تمندان  به دره گل رسیدیم با قرار دادن وسایل اضافه در قرارگاه دره گل با راهنما ساعت ۱۳  به سمت پناهگاه تفتان حرکت کردیم.

با تعداد ۲۲ نفر و با کوله سنگین و شیب تند مسیر بالاخره ساعت ۵ بعدازظهر قبل از غروب آفتاب  به پناهگاه رسیدیم🏘️ و زمان استراحت دوستان شروع شد.

طبق مشورت با راهنما ساعت ۵:۳۰ صبح جمعه ۲۶ دی ماه پیمایش ما به سمت قله ی زیبای تفتان شروع شد با توجه به پیش بینی آب و هوا مبنی برشروع باد🌬️💨 بعداز ساعت ۹ صبح عزممان را جزم کردیم که قبل از ساعت ۹ صبح قله را صعود کنیم و با انرژی زیاد دوستان و با پشت سر گذاشتن شیب مسیر ساعت ۸:۳۰ صبح موفق به صعود قله ی زیبای تفتان شدیم🌋با خوشحالی وصف ناپذیر دوستان و گرفتن عکس یادگاری بعد از نیم ساعت قله را ترک و به سمت پناهگاه حرکت کردیم.

ساعت ۱۰:۳۰  به پناهگاه رسیدیم بعد از استراحت دوستان و خوردن صبحانه و جمع کردن وسایل ساعت ۱۲ به سمت روستا فرود ما شروع شد  و با استراحت‌های کوتاه بین مسیر ساعت ۱۴:۳۵ دقیقه به دره گل رسیدیم و با همون دودستگاه ون و سواری به سمت زاهدان حرکت کردیم.جمعه شب را در زاهدان دوستان به استراحت و جشن صعود🎉🎈 پرداختند و روز شنبه ۲۷ دی ماه را برای خرید در نظر گرفتیم و بالاخره ساعت ۵ عصر روز شنبه به سمت شیراز حرکت و با رسیدن به شیراز در تاریخ یکشنبه ۲۸ دی ماه در ساعت ۹:۱۵  صبح در کمال سلامتی همه ی دوستان برنامه بسیار خاطره انگیزه ما به پایان رسید .

فاصله ترمینال زاهدان تا دره گل: ۳ساعت و نیم تا ۴ ساعت

مسافت پای کوه (دره گل) تا پناهگاه ۳ساعت و نیم تا ۴ ساعت

مسافت پناهگاه تا قله ۳ ساعت

گزارشگر و سرپرست برنامه: حمیده دهقانی        مسئول فنی گروه: فرزاد شریفی           سرقدم گروه: مسعود حجتی

عقب دار گروه: حمید خلیلی پژمان پناهی         عکاس گروه: امیدخواجه ای                پزشک گروه: ماندانا رزمجویی