En

بازدید: 4941

به نام خالق کوهستان

🏔️🗻🍀☘️🍃🌿🌾

نام برنامه: کوهنوردی🏔️          نام سرپرست برنامه : حمیده دهقانی        تعداد شرکت کنندگان : ۱۰ نفر

تاریخ برگزاری برنامه: ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه ۴۰۰

وضعیت آب و هوا : روز اول صبح آفتابی  و عصر  ابری ، بارانی همراه با وزش باد و رعدو برق و برف ☀️☀️

نوع وسیله نقلیه: مینی بوس🚌  نام قله: سنبران                               منطقه : استان لرستان شهر ازنا

ارتفاع قله : ۴۱۵۰                  جبهه صعود: روستای بیدستانه دره ی ابدال

وجود چشمه: دارد                  طول مسیر رفت و برگشت: ۲۲ کیلومتر

نام استان : لرستان                  نام شهر: ازنا                                   نزدیکترین روستا: بیدستانه

نزدیکترین درمانگاه: درمانگاه شفا شهر ازنا

روز جهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ با یک دستگاه مینی بوس به تعداد ۱۰ نفر ساعت ۹ صبح شیراز را به مقصد شهر ازنا ترک کردیم با توقف کوتاه بین مسیری و هوای تقریبا ابری وبارانی و گذشتن از چندین ایستگاه پلیس راه  تقریبا ساعت ۹ شب به شهر ازنا رسیدیم طبق هماهنگی قبلی یک خانه برای استراحت دوستان در شهر ازنادر نظر گرفته شده بود ، بعد از پیچیدن کوله و خوردن شام دوستان به استراحت پرداختند ساعت ۵:۳۰ صبح روز پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت با مینی بوس به  همراه راهنمای گروه به سمت روستای بیدستانه حرکت کردیم.

حرکت ما از روستای بیدستانه ساعت ۶:۴۵ با کوله های سنگین شروع شد در مسیر حرکت دو چشمه جهت آبگیری وجود دارد  با استراحتهای بین مسیری و خوردن صبحانه و گذشتن از شیب تند گرده ماهی  وسنگ مثقال معروف قله سنبران ،  با انرژی زیاد دوستان ساعت ۱۳:۳۰  ظهر به جان پناه چال کبود رسیدیم .با توجه به اینکه ساعت مناسبی به جان پناه چال کبود رسیدیم تصمیم بر این شد که کوله های سنگین را گذاشته و با کوله قله بعداز استراحت به سمت قله حرکت کنیم

حرکت ما به سمت قله از جان پناه شروع شد سرعت وانرژی دوستان برای صعود قله عالی بود منتها

نیم ساعت مانده به صعود قله به شدت هوا مه آلود، رعد و برق، و برفی و ....شد غیر قابل پیش بینی  !!!!

به همین دلیل و با توجه به اینکه سلامتی تیم به هر چیزی ارجحیت دارد با تصمیم سرپرست برنامه تیم به سمت جان پناه برگشتند و شب را در جان پناه به سر بردند هوای جان پناه چال کبود به شدت سرد و طوفانی بود صبح روز جمعه ۲۴ اردیبهشت با استعلام سرپرست برنامه از وضعیت آب هوای منطقه ، و با توجه به آفتابی بودن هوا تیم ساعت ۸ صبح به سمت قله حرکت کرد و خوشبختانه با توجه به اینکه مسیر قله را روز قبل پیمایش کرده بودند و آمادگی بالایی داشتند درساعت ۹:۴۵ دقیقه صبح کمتر از دوساعت موفق به صعود قله سنگین و زیبای سنبران شدند.

بعداز گرفتن  عکس به سمت جان پناه ‌چال کبود حرکت کردیم  و خیال راحت بابت صعود قله به استراحت پرداختیم بعد از پیچیدن کوله ها با خوشحالی وصف ناپذیری ساعت ۱۲:۴۵  به سمت روستای بیدستانه حرکت کردیم و باتوجه به طولانی بودن مسیر و استراحت تیم ساعت ۶:۳۰  عصر برنامه قله سنبران به پایان رسید.