En
بذرکاری پارک ملی بمو
دوشنبه 11 بهمن 1400
    
بازدید: 2097
    

به نام خدا

گزارش برنامه درختکاری در پارک ملی بمو

در تاریخ  شنبه 1 آبان 1400

نام سرپرست برنامه : سرکار خانم بهناز دانشی

 

این برنامه به مناسبت روز ملی هوای پاک طبق هماهنگی های قبلی با کارشناسان اداره منابع طبیعی با عنوان جنگلانه در صبح روز جمعه یکم بهمن ماه ۱۴۰۰ در پارک ملی بمو با شرکت تعدادی از اعضای باشگاه برگزار می‌شود.

 

منطقه‌ حفاظت شده‌ بمو در در 10 کیلومتری شمال شهر شیراز  قرار دارد. این پارک حدود ۴۰ سال است مورد حفاظت قرار گرفته و در بخش زرقان - مسیر تخت جمشید واقع شده ‌است. پارک ملی بمو ۴۸ هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس می‌باشد.

طبق برنامه‌ریزی قبلی تیمی متشکل از  ۲۳ نفر از کوهنوردان، در ابتدای جاده مخصوص پالایشگاه راس ساعت ۹ صبح با اتومبیل های شخصی جمع شدند و به سمت پارک بمو حرکت کردند.

برنامه با سخنرانی مدیر کل اداره منابع طبیعی سازمان شروع شد و در ادامه با توضیحات محیط‌بانان محترم درباره نحوه کاشت بذرها، ادامه پیدا کرد و در نهایت به نفرات شرکت کننده بذر بادام کوهی داده شد.این بذر به دلیل دوام و عمر طولانی و رشد خوب آن در منطقه انتخاب شده بود.

گروه در منطقه انتخابی محیط‌بانان  پارک بمو با شور و اشتیاق مشغول کاشت بذرها شدند و در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر بعد از کاشت تمام بذرها این برنامه به پایان رسید.

 

امید است که با همت کوهنوردان و طبیعت دوستان از طرحهای این چنینی استقبال بیشتری و سنت کاشت درخت به یک وظیفه ی انسانی بدل شود.

 

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.