En

بازدید: 1597

به نام خالق کوهستان

🏔️🗻🍀☘️🍃🌿🌾

نام سرپرست برنامه:  حمیده دهقانی     نام برنامه: کوهنوردی🏔️     تعداد شرکت کنندگان : ۲۰ نفر

تاریخ برگزاری برنامه: بیست و یکم  آذر ماه ۹۹🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁

وضعیت آب و هوا :  آفتابی☀️☀️   نوع وسیله نقلیه:  مینی بوس🚌        نام قله: پراسپید کوار

منطقه : شهرستان کوار                     ارتفاع قله :   ۲۸۵۲                        جبهه صعود: تنگ شنکوه

وجود چشمه : ندارد                        پوشش گیاهی: مملو از درختان کیالک، بنه، بادام کوهی، کاج کوهی  🌿🌿

طول مسیر رفت و برگشت:    ۱۰ کیلومتر

نام استان : فارس                            نام شهر: کوار                    نزدیکترین روستا :هکوان

نزدیکترین درمانگاه: نزدیکترین اورژانس ۱۰ کیلومتری روستا(آباده آبگرم)

روزجمعه

بیست و یکم  آذر ماه سال ۹۹ با یک دستگاه مینی بوس 🚌  با توجه به منظم بودن دوستان سر ساعت ۶:۳۰  صبح طبق قرار قبلی شیراز را به مقصد شهرستان کوار روستای هکوان  ترک کردیم بعد از رسیدن به کوار به روستای هکوان که ۱۸ کیلومتر بعد از کوار می باشد رفتیم ،  طبق هماهنگی قبلی با راهنمای گروه از روستا  با یک دستگاه نیسان( که تا پای کوه حدود ۵ کیلومتر می باشد)  به پای کوه رفتیم.

بعد از انجام چند دقیقه نرمش و معرفی دوستان ساعت ۸:۳۰  پیمایش ما از مسیر زیبای تنگ شنکوه مملو از درختان کیالک، بنه ، بادام کوهی.. 🌿🌿 شروع شد بعد از دو  ساعت پیمایش و گذشتن از مسیر زیبای کوه،  بیست دقیقه  زمان برای استراحت و صرف صبحانه دوستان در نظر گرفته شد

بعد از صرف صبحانه به پیمایش در یک مسیر بسیار زیبا با شیب ملایم ادامه دادیم  خوشبختانه پیمایش در یک فضای بسیار دوستانه و پرانرژی  ادامه داشت با نزدیک شدن به قله ، شیب تندی داشتیم ، بعد از گذشتن از شیب  تند با انرژی زیاد دوستان  بالاخره ساعت ۱۲:۳۰ موفق به صعودقله⛰️ شدیم

بعد از گرفتن عکس یادگاری و استراحت  شروع به پیمایش برگشت کردیم (دوستان در طول مسیر به پاکسازی کوه از زباله هم اقدام کردند.) فرود ما با احتیاط بیشتری انجام شد به دلیل لیز بودن سنگها به خاطر سرمای چندروز قبل.

بعد از خوردن ناهار ساعت ۳ به پیمایش بقیه مسیر ادامه دادیم و با رسیدن به پای کوه ساعت ۵:۳۰ و سوار بر وسیله نقلیه نیسان و رسیدن به روستا با یک دنیا خاطره ی زیبا با وسیله نقلیه مینی بوس به سمت شیراز حرکت کردیم.