En

تاریخ برگزاری :19/9/1400

قله ها:قله هکوان،قله پراسپید

منطقه:کوار

روز جمعه 19 آذرماه سال 1400 اعضای شرکت کننده در برنامه به سرپرستی آقای فرهاد رضایی ساعت 5 صبح در میدان نمازی تجمع نموده و حرکت خود را با یک دستگاه مینی بوس به سمت شهرستان کوار آغازکرده .که در ادامه با رسیدن به شهرستان کوار و ملحق شدن همنوردان کواری به سمت روستای هکوان در 18 کیلومتری کوار ادامه مسیر دادیم.پس ازرسیدن به روستای هکوان و با هماهنگی های سرپرست اعضای گروه بوسیله نیسان برای طی کردن مسیر 5 کیلومتری جاده خاکی به سمت ابتدای مسیر و تنگ شنکوه حرکت کردیم.

بعد از رسیدن به ابتدای مسیر و آماده شدن اعضا،گروه حرکت خود را با سر قدمی آقای فولادی در ساعت 7:20 در جمعی دوستانه و هوایی آفتابی و نسبتا سرد و در ارتفاع 1778 متری به سمت قله هکوان آغاز کرد.

با عبور از مسیر زیبای دره شنکوه از میان انبوهی ازدختان کیالک ،ارژن و بادام کوهی و صخره های زیبا  در شیبی ملایم گروه بعد از پیمایشی 2 ساعته برای استراحتی کوتاه و صرف صبحانه توقف کرد.

بعد از صرف صبحانه گروه به سمت دو راهی قله هکوان و پراسپید ادامه مسیر داد.از دوراهی مسیر وارد شیب نسبتا تندی شد که با آمادگی جسمانی فوق العاد اعضا و درایت سرپرست شیب در کمترین زمان پیموده شد با رسیدن به یال شمالی قله و دیدن پرواز انبوهی از کبک ها و چشم انداز فوق العاده گروه در ساعت 11:15 بعد از پیمودن مساعت 5 کیلومتری  موفق به صعود قله هکوان شد. پس از استراحتی کوتاه و گرفتن عکس توسط همنوردان، گروه به سمت قله پراسپید از مسیر یال شرقی قله هکوان ادامه مسیر داد و بعد از پیمایش خط الراس بین دو قله و عبور از شیب تند گروه در ساعت 12:30 موفق به صعود قله پراسپید شد.

بعد از گرفتن عکس یادگاری و استراحت، از سمت مسیر ریزال با احتیاطی مضاعف مسیر برگشت را در پیش گرفتیم. که پس از عبور از شیب تند و سنگ ریزه ها و رسیدن به سطحی هموار و چشم انداز فوق العاده با نظر سرپرست محترم گروه برای صرف ناهار توقف کردیم.

بعد از صرف ناهار با پایین آمدن از دیواره های کوه در محیط زیبا صخره ای به پیمایش مسیر برگشت ادامه دادیم.

در ساعت  4:20 و با پیمودن مسیر 13 کیلومتری به پایین کوه رسیدیم و بوسیله نیسان در غروب فوق العاده زیبا به سمت روستا ادامه مسیر دادیم. در روستا و بعد از صرف چای که مهمان منزل همنوردان خونگرم و مهمان نواز هکوانی بودیم بوسیله مینی بوس به سمت شیراز حرکت کردیم.