En

بازدید: 4259

به نام خالق کوهستان

🏔️🗻🍀☘️🍃🌿🌾

نام سرپرست برنامه: حمیده دهقانی           نام برنامه: کوهنوردی🏔️            تعداد شرکت کنندگان : ۱۲ نفر

تاریخ برگزاری برنامه: ۱۴ اردیبهشت ماه 1400       وضعیت آب و هوا: ابری ، آفتابی ☀️☀️

نوع وسیله نقلیه: مینی بوس🚌

نام قله: دیش                                  ارتفاع قله :   ۳۰۴۴                طول مسیر رفت و برگشت: ۱۶ کیلومتر

منطقه : استان فارس                         نام استان : فارس                   نام شهر: کازرون

نزدیکترین روستا: دردانه                     نزدیکترین درمانگاه: اورژانس دشت ارژن

جبهه صعود :  روستای دردانه     وجود چشمه : دارد

روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با یک دستگاه مینی بوس ساعت ۵ صبح به سمت کازرون حرکت کردیم

بعد از گذشتن از بورنجان طبق هماهنگی قبلی با دوستان راهنما  ورودی روستای دردانه با یکدیگر به طرف مسیر ابتدای کوه حرکت کردیم با توجه به اینکه ابتدای مسیر ماشین رو می باشد با مینی بوس تا جایی که نظر راهنما بود رفتیم، بعد از پیاده شدن برخلاف تصورمان با یک هوای خنک و عالی روبه رو شدیم.

پیمایش ما از ابتدای مسیر ساعت ۷ صبح شروع شد .مسیر پیمایش از همان ابتدا سرسبز بود در مسیرپیمایش طبق مطالعات قبلی دو تا چشمه داشتیم ساعت  ۸:۱۵ به چشمه ی اول بهزاد جانی رسیدیم دوستان استراحت کوتاهی کردند و به پیمایش ادامه دادیم مسیر پیمایش بی نهایت سرسبز و زیبا بود  . همین ویژگی انرژی دوستان را دوچندان کرده بود.ساعت ۹ به چشمه دوم چشمه هاشمی رسیدیم در کنار چادر عشایر زمان استراحت و خوردن صبحانه و آبگیری دوستان در نظر گرفته شد .

بعداز خوردن صبحانه به پیمایش در مسیری سرسبز ادامه دادیم تا قله راه زیادی در پیش داشتیم از چشمه دوم تا قله،  چشمه ای  دیگر جهت آبگیری وجود ندارد.بااستراحتهای کوتاه بین مسیر بالاخره در ساعت  ۱۳  موفق به صعود قله ی زیبای دیش شدیم بعد از گرفتن عکس به سمت چشمه دوم حرکت و همانجا ساعت ۴ زمان ناهار دوستان در نظر گرفته شد .بعد از استراحت و پذیرایی توسط عشایر باصفا ساعت ۵:۱۵ به سمت روستای دردانه حرکت و بعد از گذشتن از مسیر کوچه باغی و جویبارها ساعت ۷:۳۰ عصر به روستا رسیدیم و با سوار شدن مینی بوس برنامه ی پرانرژی قله دیش به پایان رسید