En

بازدید: 4724

به نام خالق کوهستان

🏔️🗻🍀☘️🍃🌿🌾

نام سرپرست برنامه: حمیده دهقانی         نام برنامه: کوهنوردی🏔️          تعداد شرکت کنندگان: ۱۲ نفر

تاریخ برگزاری برنامه: ۱۴ اسفند ۹۹        وضعیت آب و هوا:  نیمه ابری      نوع وسیله نقلیه: مینی بوس🚌

نام قله: بیرمی                                 ارتفاع قله : ۱۹۶۰                  منطقه : استان بوشهر

وجود چشمه : یک چشمه اول مسیر        پوشش گیاهی: نخل، بادام کوهی، آویشن

طول مسیر رفت و برگشت: ۲۰ کیلومتر

نام استان : استان بوشهر                     نام شهر: بوشهر                     نزدیکترین روستا: روستای گشی

نزدیکترین درمانگاه: پایگاه امداد و نجات کوهستان مرحوم قرچه( روستای گشی،منطقه خاییز)

روزچهارشنبه ۱۳  اسفند ۹۹ بایک دستگاه مینی بوس با تعداد ۱۲ نفر به سمت منطقه خاییز بوشهر حرکت کردیم.

با توجه به ایستگاه‌های بازرسی جاده ای ساعت ۱۱ شب به منطقه خاییز روستای گشی رسیدیم طبق هماهنگی قبلی در روستای گشی برای ما یه خانه ی روستایی باصفا در نظر گرفته شده بود . دوستان پس از استراحت و آماده کردن کوله به استراحت پرداختند، ساعت ۲:۳۰ نیمه شب بیدار باش و ساعت ۳ پای کوه بودیم. پیمایش ما در یک هوای عالی شروع شد با وجود تاریکی هوا زیبایی طبیعت واقعا نمایان بود بعد از گذشتن از یک شیب نسبتا تند به اولین خان ، هفت خان معروف قله بیرمی رسیدیم.

خیلی جالبه که دوستان هر خان را با اشتیاق  بیشتری طی میکردند هر خان شیب تندی داشت و   قبل شروع  خان بعدی یه مقدار پیمایش بدون شیب و مسیر صاف بود و دوستان متوجه میشدند خان بعدی شروع شده و با اشتیاق  خان بعدی را اعلام میکردند با انرژی زیاد دوستان هر خان را طی کردند با روشنی هوا در خان چهارم زمان صبحانه فرارسید پس از خوردن صبحانه و گرفتن عکس پیمایش خان پنجم را شروع کردیم.

خان پنجم،ششم و هفتم شیب تند تر و پیمایش بیشتری داشتند خوشبختانه با توجه به انرژی تیم و هوای نیمه ابری تقریبا ساعت ۸:۳۰ به خط الراس زیبای بیرمی رسیدیم چون در بهترین حالت ممکن زمان به خط الراس رسیدیم دوستان به گرفتن عکس و استراحت پرداختند. حرکت به سمت قله با سرعت بیشتری شروع شد و تیم پرانرژی در ساعت ۹:۳۰ موفق به صعود قله شدند.

با توجه به اینکه تیم عالی بودند و زمان خیلی خوبی را قله را صعود کردند زمان بیشتری به دوستان داده شد تا از  قله و طبیعت آن لذت ببرنند.. بالاخره ساعت ۱۰:۳۰ قله زیبای بیرمی را ترک و فرود ما شروع شد  پیمایش خانهای معروف بیرمی یکی پس از دیگری طی شد.

با توجه به استراحتهای بین مسیر دوستان، ساعت ۴ بعدازظهر پیمایش ما تمام و با انرژی و شادی فراوان به روستای زیبای گشی رسیدیم.

✳️در طول مسیر آنتن دهی مسیر مناسب هست.