En

به نام خالق کوهستان و زیبایی

🏔️🗻🍀☘️🍃🌿🌾

گزارش برنامه صعود قله پازن پیر

نام برنامه: کوهنوردی🏔️      تعداد شرکت کنندگان :  ۱۲ نفر           تاریخ برگزاری برنامه :  17 و 18 مهر ۹۹

وضعیت آب و هوا :  آفتابی همراه با  وزش شدیدباد☀️☀️

نوع وسیله نقلیه :مینی بوس🚌           نام قله:  پازن پیر                منطقه : کهکیلویه بویراحمد

ارتفاع قله :   ۴۳۰۲                        جبهه صعود : تنگ رومبسه    وجود چشمه : یک چشمه در مسیر

پوشش گیاهی:  آویشن 🍃🍃🍃🍃

نام استان : کهکیلویه بویراحمد            نام شهر: سیسخت               نزدیکترین روستا : نقل

روزچهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹ طبق هماهنگی قبلی سرساعت ۵ عصر شیراز را به مقصد کهکیلویه بویراحمد ترک کردیم با گذشتن از سپیدان، یاسوج، سیسخت، گردنه بیژن و روستای بیده بالاخره ساعت ۱۰ شب  به روستای کهنگان رسیدیم که از قبل خانه ای برای سکونت دوستان در نظر گرفته شده بود بعد از صرف شام و آماده کردن کوله ها اعلام خاموشی و استراحت.

ساعت ۵ 🕔صبح با بیدار شدن دوستان و خوردن مقداری صبحانه با یک دستگاه نیسان از قبل تعیین شده به سمت کوه حرکت کردیم بعد از گذشتن از روستای دنزگلو و منظره ی زیبای باغهای سیب 🍎🍏🍎🍏🍎🍏🍎🍏به روستای نقل رسیدیم.

پیمایش ما ساعت ۶:۵۰ دقیقه صبح شروع شد از اول مسیر با کوله های سنگین  با شیب روبه رو شدیم .

در تنگ رومبسه باید  توده های عظیمی از سنگلاخ ها را رد کرد .که خوشبختانه دوستان پرانرژی این مسیر سنگین و با شیب تند پشت سر گذاشتند.

با استراحتهای کوتاه بین مسیر ،  ساعت ۲:۲۰ دقیقه به چشمه بین مسیر رسیدیم با برداشتن آب به سمت محل کمپ شب مانی در ارتفاع ۴۰۰۰ حرکت کردیم مسیر چشمه تا محل کمپ به صورت شیب ریزالی و در سمت چپ یخچالی زیبا نمایانگر بود و بالاخره پس از تلاش و پشتکار دوستان پرانرژی ساعت  ۵ عصر  به محل کمپ شب مانی رسیدیم⛺⛺ با برپایی چادرها در زیر قله پازن پیر دوستان به استراحت زودهنگام شبانگاهی پرداختند.

هوا بسیار سرد و همراه با وزش باد شدید بود.صبح ساعت ۵ برای حرکت به سمت قله بیدار شدیم اما با توجه به وزش شدید باد ساعت ۶:۱۵ به سمت قله حرکت کردیم و دوباره با شیب زیاد و ریزال مواجه شدیم با تلاش و انرژی دوستان همزمان با وزش باد بالاخره ساعت ۷:۳۵  در سلامتی کامل موفق به صعود قله سخت و سنگین پازن پیر شدیم.

خــدایا سپــاس

با گرفتن عکس و فیلم به سمت کمپ حرکت کردیم .

در محل کمپ با توجه به اینکه قله را صعود کرده بودیم زمان بیشتری دوستان استراحت و با خوردن صبحانه ساعت ۱۰:۲۰ صبح پیمایش فرود ما شروع شد .. و با استراحتهای بین مسیر و خوردن ناهار ساعت ۵:۳۰ عصر به روستای نقل رسیدیم.و با برگشت به روستای کهنگان و سوار شدن مینی بوس به سمت شیراز، برنامه ی صعود ما با یک دنیا خاطره ی زیبا و درسلامتی کامل به پایان رسید .