En
قله بیرمی
پنج شنبه 23 بهمن 1399
    
بازدید: 9817
    

بیرمی

برنامه بیرمی در تاریخ ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه ۹۹ به سرپرستی جناب آقای فرهاد رضایی

برنامه در قالب گروهی ۱۵ نفره با حرکت از شیراز به سمت بوشهر به وسیله مینی بوس در ساعت ۱۱ صبح پنج شنبه آغاز شد

ساعت ۷ عصر به روستای گشی از شهرستان اهرم رسیدیم و در کنار امام زاده روستا گشی  کمپ را جهت شب مانی بر پا کردیم ارتفاع روستای گشی ۴۰۰ متر از سطح دریاست و پوشش گیاهی این روستا نخلستان های فراوان است در ابتدای مسیر با توجه به اینکه بخشی از مسیر می بایست از نخلستان عبور کند نیاز به دقت فراوانی دارد که دوستان مسیر را شب قبل  تا چشمه و ابتدای پاکوب به مدت ۸۰دقیقه بررسی نمودند.

.صعود صبح جمعه ۱۷ بهمن ساعت ۴:۲۰ بامداد آغاز شد و در ابتدای برنامه ۱۵ دقیقه جهت گرم کردن اختصاص داده شد و سپس حرکت آغاز ساعت ۵:۳۰ به چشمه  رسیدیم که این چشمه تنها چشمه موجود در مسیر بوده و آب قابل شرب دارد سپس مسیر ادامه یافت در حالی که شیب کم کم رو به افزایش بود.

 این کوه دارای ۷خان (پیمانه) می باشد. خان ها به صورت پلکانی در امتداد هم بودند. خان های اول تا سوم شیب های تند و کمی ریزشی داشت. خان های ۴ و ۵و ۶ طولانی ترین مسیر ها را دارد. صبحانه در خان سوم در ساعت ۷:۴۰ صرف شد و سپس مسیر ادامه یافت.حدود ساعت ۱۰ پیمایش خان ها تمام شده و به خط اراس رسیدیم و پیمایش خط الراس به قله نیز یک ساعت به طول انجامید هر چند که این صعود در فصل زمستان انجام شد اما هوا در ساعات میانی روز ۲۴ درجه سانتی گراد بود پس از پیمایش خط الراس در ساعت۱۱  به قله در ارتفاع ۱۹۶۰ رسیدیم.

نمای سمت راست خط الراس بسیار چشم نواز و زیباست پیمایش تا قله حدود ۱۱ کیلومتر است و تا قبل از خط الراس مسیر از شیب نسبتا زیادی برخوردار است.

حدود ساعت ۱۲ برگشت آغاز شد و در مسیر ناهار صرف شد ساعت ۵ عصر به پایان نخلستان رسیده و برنامه پایان یافت

پیمایش رفت و برگشت حدود ۲۲ کیلومتر بود که با میانگین سرعت ۲/۸کیلومتر بر ساعت پیمایش انجام شد و مدت زمان صعود و برگشت با احتساب زمان استراحت و صرف ناهار و صبحانه و بازدید از چشمه۱۳  ساعت شد.

پوشش گیاهی منطقه شامل درختان  نخل  ، کنار ، گون و مرکبات است در مسیر صدای کبک به وضوح به گوش میرسید در پایان تشکر می‌کنم از سرپرست خوب برنامه جناب آقای فرهاد رضایی و همچنین  تمامی دوستان عزیز شرکت کننده که چنین برنامه به یاد ماندنی رقم زدند

 

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
shirane خسرو کیانپور     Khosrokianpor@gmail.com 2/10/1401
بسیار عالی بود و ممنون از اطلاعات خوب و مفید شما .
shirane خسرو کیانپور     Khosrokianpor@gmail.com 2/10/1401
بسیار عالی بود و ممنون از اطلاعات خوب و مفید شما .
shirane خسرو کیانپور     Khosrokianpor@gmail.com 2/10/1401
بسیار عالی بود و ممنون از اطلاعات خوب و مفید شما .
shirane علی افتخارطلب     Alirftekhartalab70@gmail.com 6/11/1401
سلام.به امید خدا در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ عازم این قله ی زیبا خواهیم بود.انشاالله که صعود موفق و بی حادثه ای خواهد بود