En
قله چم ریز کامفیروز
جمعه 14 آبان 1400

بازدید: 2468

قله چم ریز ( ارتفاع 3044متر)

همزمان با روز (جشن باستانی تیرگان) باشگاه کوهنوردی آرش در قالب تیمی به سرپرستی جناب عباس جوانمردی اقدام به نصب تابلو در قله روستای چم ریز نمود.
روستای چم ریز از توابع کامفیروز سمت چپ روستای سربست در حدودی 5کیلومتری آن در مسیر جاده اصلی واقع گردیده، ارتفاع مبدا از سطح دریا 1800متر و ارتفاع قله 3044متر میباشد. مسافت پیمایش از داخل روستا تا قله و برگشت 15کیلومتر با استفاده از GPS اندازه گیری شد.
برنامه اجرا شده توسط باشگاه کوهنوردی آرش در قالب تیمی 14نفره به سرپرستی آقای جوانمردی صبح آدینه 13تیرماه1399 ساعت 6صبح از شیراز به سمت منطقه کامفیروز روستای چم ریز حرکت آغاز شد.
در طی حرکت مینی بوس در کنار چشمه ای جهت تناول صبحانه توقفی 30دقیقه ای داشته، ساعت 8:10 به راه ادامه داده تا بالاخره در ساعت 9:20به روستا رسیدیم که پس از 10دقیقه جهت آمادگی دوستان پیمایش را آغاز کرده،از مسیر جنگل درختان کهنسال بلوط رد شده به دره واردشدیم که مسیر شیب دار تا قله پیش رو داشتیم.
پوشش گیاهی منطقه بسیار غنی بوده، در ابتدا اطراف روستا از شالیزارهای برنج پوشیده شده، جنگل بلوط پشت روستا است و درختانی چون کهکم(کیالک کوهی) ،گیلاس کوهی، ارژن،بادام کوهی، بوته آویشن کوهی... قابل نمودار است اما با تمامی این تفاسیر هیچ چشمه ای متاسفانه در طول مسیر وجود ندارد.
بالاخره پس از حمل چکش، سیمان، تابلو و... توسط دوستان رأس ساعت 14:50 موفق به صعود قله شده و با همیاری جهت نصب تابلو و گرفتن عکسهای یادگاری و قدری استراحت به مدت 30دقیقه به سمت پایین پیمایش را از سر گرفتیم، تا جایی که در ساعت 16:50پسین آدینه جهت خوردن ناهار توقفی 35دقیقه ای داشته دوباره به حرکت ادامه داده بالاخره ساعت 22:00 به روستا رسیده پس از قدری استراحت و خرید آشامیدنی سوار بر مینی بوس شده به سمت شیراز حرکت کردیم.
خالی از لطف نیست که گفته شود تنگ براق اقلید، پازن پیر دنا،قله رُنج،برم فیروز در اطراف قله چم ریز قابل دیدن بود.