En

بازدید: 5093

به نام خالق کوهستان

🏔️🗻🍀☘️🍃🌿🌾

نام سرپرست برنامه: حمیده دهقانی         نام برنامه: کوهنوردی🏔️       تعداد شرکت کنندگان :   ۱۷ نفر

تاریخ برگزاری برنامه: ۲۲ بهمن ۹۹          وضعیت آب و هوا :  آفتابی       نوع وسیله نقلیه:  اتوبوس🚌

نام قله: هزار                                   منطقه: استان کرمان             ارتفاع قله:  ۴۵۰۱

وجود چشمه : اول مسیر  دارد              پوشش گیاهی: مملو از گونه های گیاهی  و پونه🌿🌿

طول مسیر رفت و برگشت: 9 کیلومتر

نام استان : استان کرمان                     نام شهر: کرمان                   نزدیکترین روستا : اردیکان

نزدیکترین درمانگاه: روستای گلزار

روزسه شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ با یک دستگاه اتوبوس ساعت ۹ شب  به مقصد کرمان حرکت کردیم.

طبق هماهنگی قبلی به محض رسیدن به کرمان ، یک

دستگاه مینی بوس منتظر  ما بود ، کوله ها را باربند مینی بوس جاسازی کرده و به سمت روستای اردیکان حرکت کردیم از روستاهای بهرامجرد،گلزار،شیرینگ،چهارتاق راسک، گذشتیم بعد از،طی کردن دو ساعت مسیر جاده ای به روستای اردیکان رسیدیم.

با توجه  به تاخیر حرکت اتوبوس از شیراز  و فاصله کرمان تا روستای اردیکان ساعت ۹ صبح ۲۲بهمن پای کوه رسیدیم ، بعد از اندکی نرمش پیمایش ما با یک تیم ۱۷ نفره شروع شد در ابتدای مسیر چشمه و یک آبشار وجود دارد، از ابتدای مسیر با شیب تندی مواجه شدیم ،  خوشبختانه با توجه به توانمندی  تیم   طبق همون ساعت پنج ساعته که برای صعود قله در نظر گرفته بودیم و با توجه به ۲۰۰ متر مانده به قله دست به سنگ شدیم.سنگها محکم نبودند و از نوع ریزشی بودند پیشنهاد میشه در این مسیر از کلاه  ایمنی استفاده شود.

ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه ظهر موفق به صعود قله شدیم بعد از گرفتن عکس  پیمایش فرود ما ساعت ۱۴ ظهر شروع شد.

در پایین قله بعد از گذشتن مسیر دست به سنگ  زمانی برای استراحت و تغذیه دوستان در نظر گرفته شد .

بعد از استراحت دوستان به ادامه مسیر فرود ادامه دادیم و با استراحتهای کوتاه بین مسیر ساعت ۱۸:۳۰ عصر پیمایش ما تمام شد و با مینی بوس به سمت لاله زار برای صعود قله بعدی حرکت کردیم .

در،طول مسیر آنتن دهی موبایل خیلی مناسب نیست.