En

تعداد بازدید: 1243

دسته بندی : عمومی

تاریخ درج خبر : 1400/7/29

طبیعت چیزی را برنمیدازیم جز عکس و خاطره و چیزی را به جا نمی گذاریم جز رد پا.”
گزارش برنامه شیر کوه به سرپرستی آقای محمد محمدی

زمان تجمع : ساعت ۱۱ صبح

مکان تجمع :  سرفلاحی

مدت برنامه : 5/1روز

بلند ترین قله استان یزد ، با ارتفاع ۴۰۷۵ از سطح دریا در جنوب غربی شهرستان تفت و در فاصله ۵۰ کیلومتری یزد واقع شده است. این قله امتداد شمالی رشته کوه زاگرس محسوب می‌شود. از دیگر قلل منطقه میتوان از قله برفخانه طزرجان و دو قله آسمان نما (معروف به قلل گاو و گوساله) نام برد. برای صعود به قله مسیرهایی مانند ده بالا، بید کبکان، لابیدسرخ، لایخچال، دره شمس، دره سوسن و بردستان سانیج وجود دارد که پر ترددترین مسیر مسیر ده بالا و دره نجیب می‌باشد.

گزارش صعود :

روز ۵شنبه  پانزدهم مهرماه1400 به همراه 16 نفر از اعضا

سرپرست برنامه: محمد محمدی

مسول فنی: فرشید کریمی

سرقدم : آقای محمد محمدی

بانوان: مینا محمدی نژاد-فرزانه فاموری- سمانه رمضانی- شیرین محمدی-مژگان باقری- خانم قلاتی

آقایان: هادی نگهداری فرد- ایمان نعمتی- حامد حق نگدار- سعید زارع-فرشید کریمی-حامد صدیق پور- بابک فهیمی- قاسم محمدی- وحید حمیدی فرد

ساعت 11ظهر پانزدهم مهرماه شیراز را به مقصد یزد و صعود شیرکوه ترک کردیم ناهار را ساعت ۱۴:۱۵ در صفا شهر صرف شد و استراحت کوتاهی داشتیم و مسیر را به سمت یزد ( شهرستان تفت ) ادامه دادیم. ساعت 18:30 به روستای ده بالا از توابع شهرستان تفت رسیدیم و پس از استراحت و خرید عرقیات، بالای روستا کنار چمشه استخر  کمپ را بر پا کردیم جهت استراحت وشب مانی. صبح جمعه 16 مهرماه ساعت 3:30 بیدار شده و پس از جمع کردن وسایل و انجام چند حرکت   ورزشی جهت گرم شدن بدن در ساعت 4:30 پیمایش را با نسبم هوای پاییزی شروع کردیم. پس از گذشتن از شیب ملایم و  پیچ وخم های صخره ها دره‌ها  به سرچشمه، تابستان خانه و امتداد دره نجیب رسیدیم دره را با شیب نسبتاً بالایی به پایان رسانید و ساعت 8.45  بامداد به جانپنا رسیدیم .( جانپنا در ارتفاع ۳۵۵۰ متری در مسیر چشمه  بنا شده از یک کانکس بزرگ به ظرفیت سی نفر و دو کلبه قدیمی به ظرفیت هر کدام پانزده نفر)   پس از صرف صبحانه در ساعت 9.15 به مسیر خود به سمت قله ادامه داده و در ساعت 11.45 به قله شیرکوه رسیدیم.

روی قله با کمی استراحت وگرفتن عکس یادگاری با دوستان  هم گروهی و عکس انفرادی  و ساعت 12 مسیر بازگشت را در پیش گرفتیم. ساعت 13 به پناهگاه رسیده و پس از کمی استراحت به سمت پایین حرکت کردیم.

ساعت 14:30 در انتهای دره نجیب ناهار را با دوستان خورده و کمی استراحت مسیر را ادامه دادیم و در ساعت16:00 به محل توقف مینی بوس رسیدیم. و با چند حرکت کششی جهت سرد کردن بدن و رها کردن خستگی بدن و عضلات انجام شد و زدن آب به صورت مان سوار بر مینی بوس شده و به سمت شیراز  حرکت کردیم و با توجه به پیمایش 12ساعت وخستگی دوستان همه داخل مینی بوس به خواب خوش برنامه تا شیراز خستگی برنامه را از بدن به در کردن و

در ساعت یک نیمه شب همگی در کمال سلامت به شیراز رسیدیم. جا دارد از راهنمایی های جناب آقای محمدی که با دلسوزی و مسئولیت پذیری مثال زدنی، قدم به قدم ما را همراهی کردند تشکر کنیم و همچنین از همراهی صبورانه جناب آقای نگهداری فرد سپاسگزاریم که همگی صعودی لذت بخش و خاطره ای ماندگار را برای ما رقم زدند.