En
گزارش برنامه پاکسازی و پیمایش کوه قلات
    
تعداد بازدید: 1098
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/8/4

طبیعت چیزی را برنمیدازیم جز عکس و خاطره و چیزی را به جا نمی گذاریم جز رد پا.”
گزارش برنامه پاکسازی و پیمایش کوه قلات
باشگاه کوهنوردی آرش شیراز

  🌷 شاداب-چون-گل🌷
          🏔️ استوار-چونان-کوه🏔️

به نام خدا

گزارش برنامه پاکسازی و پیمایش کوه قلات

در تاریخ  شنبه 1 آبان 1400

نام سرپرست برنامه : مجتبی فولادی وندا

 

    به مناسبت هفته ی تربیت بدنی و روز کوهنورد جهت پاکسازی کوه قلات، طبق برنامه ریزی سرپرست محترم برنامه ،افرادی که متقاضی شرکت در برنامه بودند با اتومبیل های شخصی خود رأس ساعت 2 بعد از ظهر روبروی مجتمع تجاری خلیج فارس تجمع پیدا کردند.

ساعت 2:15 دقیقه به سمت روستای قلات حرکت کردیم. بعد از ورود به روستا و پارک کردن اتومبیل ها ساعت 2:45 دقیقه از میان کوچه های تاریخی و زیبای روستای قلات به سمت آبشار حرکت کردیم.

12 نفر بودیم و به هر نفر یک کیسه زباله و دستکش یکبار مصرف جهت جمع آوری زباله داده شد.

جذابیتهای این منطقه تفریحی، تاریخی چهار فصل و در این موقع سال هم هوای خنک پاییزی و مناظر فوق العاده آن برای هر بیننده ای چشم نواز است.

 

 

 

متاسفانه در طول مسیر شاهد زباله های بسیاری بودیم. از بطری های پلاستیکی آب گرفته تا لیوان یکبار مصرف و ماسک و قوطی های نوشابه و تعداد زیادی ته سیگار ! گروه در طول مسیر در جهات مختلف پراکنده و مشغول جمع آوری زباله ها شد.

سگ های ولگرد منطقه تعدادشان زیاد است و آلودگی محیط روی آنها تاثیر مخربی دارد. مخصوصا آلودگی ایجاده شده در اثر تعداد بالای ته سیگاری که در این منطقه دیده می شد. بهتر است از طریق سازمان مربوطه برای جمع آوری سگ های ولگرد و نگهداری از آنها تصمیمی اساسی گرفته شود. مسیر خود را به سمت آبشار ادامه دادیم. در طول مسیر از فعالیتهای گروه عکس برداری می شد. در کنار آبشار هم که انتهای منطقه جمع آوری زباله بود یک عکس یادگاری گرفته شد.

 

در مسیر برگشت شاهد عکس العمل گردشگران و مسافران و اهالی آن منطقه بودیم. از گروه تشکر می کردند و قدردان این فعالیت فرهنگی بودند. بعد از اتمام جمع آوری زباله ها در ساعت 4:10 آنها را در محل مربوط برای انتقال به سازمان شهرداری قرار دادیم و برای رفع خستگی در یکی از کافه های منطقه از گروه برای صرف بستنی دعوت به عمل آمد و اوقات خوشی رقم خورد.

 

 

 

هر چند 12 کیسه کاملا پر از زباله از آن منطقه جمع آوری شد اما دلخوش به برداشتن گامی هرچند کوچک در جهت حفظ محیط زیستمان بودیم. با هدف تاثیر بر فرهنگ جامعه، در جهت نگهداری و حفظ منابع باارزشی که در دستان ما برای رساندن به آیندگان به امانت گذاشته شده است.

                                                                                                                   گرد آورنده : بهناز دانشی

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.