قله سنبران

گزارش صعود قله سنبران

طبق برنامه ریزی و هماهنگی با‌ آقای سالاروند که از همنوردان و راهنمایان قله سنبران و از اهالی روستای بیدستان می باشند.تصمیم به اجرای برنامه را گرفتیم. و با یه دستگاه سواری پنجشنبه مورخ ۱٣٩٨/۴/١٣ راس ساعت ٢٢ از شیراز حرکت کردیم و ساعت ۷/۳٠ روز بعد به روستای بیدستانه رسیدیم. سریع آماده شدیم و ساعت ۷/۴۲ دقیقه از سمت دره ارتفاع ۱۷۵۰ متر صعود را آغاز کردیم.

قسمت اول مسیر دره عبدولی را تا اخر دره بَردکبود ادامه دادیم تا به یال روبروی گرده ماهی رسیدیم. از چشمه مظفری آب برداشتیم زیرا تا پناهگاه دوم، چال کبود، مسیر بی آب هست. این مسیر بعد از طی مسافت صد متر با مسیر روستای تیون در گرده ماهی به هم منتهی می شوند.
ما با ادامه مسیر ساعت ۱۳ به پناهگاه دوم رسیدیم و بعد از استراحت از مسیر سمت راست شیب برفی حدودا ۶۰ درجه را طی کردیم تا به خط الرس رسیدیم. مسیر پیش رو تا قله دست به سنگ بود و با اصلاح “بده و بِستون” میشه تعریف کرد که به این صورت هست خط الرس سنگی رو چندین متر فرود میای و بعد چندین متر صعود میکنی، مسیر را ادامه دادیم و در نهایت راس ساعت ۱۵:۳۰ بر فراز قله ایستاده بودیم.

و پس از استراحت و گرفتن عکس و فیلم و دیدن زیبایی دریاچه گَهَر ساعت ۱۶/۱۵ از مسیر رفت،برگشتیم و ساعت ٢٠/۴۵ به روستا رسیدیم و برنامه پایان یافت.