قلل دنا

روز پنج شنبه ۳۰ خرداد ماه ۹۸
بعد از اینکه در ایستگاه های اعلام شده تمامی افراد را سوار کردیم ساعت ۱۳:۰۶ کوله ها را به باربند بسته و راه افتادیم و در سپیدان پس از صرف نهار و ادامه مسیر راس ساعت ۱۸ پس از مرتب کردن کوله و برداشتن اب و عزیمت ب محل اغاز کوهپیمایی راس ساعت ۱۹/۱۰ از دره سیچونی حرکت را در هوایی عالی اغاز کردیم و پس از طی مسیر که شیب تندی میباشد راس ساعت ۲۲/۳۰ به چشمه سیچانی رسیدیم و پس از نصب چادر در محل چشمه و اب برداشتن از ابهای جاری قبل از یخ زدن، بعلت اینکه چشمه سیچونی کاملا زیر برف مدفون شده بود، شبی نسبتا خنک را درمحل سپری کردیم .
و در روز جمعه ساعت ۵ صبح بیدار باش و پس از جمع اوری وسایل، ساعت ۶/۱۵ حرکت اغاز و پس از بجا گذاشتن کوله سنگین و بستن کوله سبک و طی مسیری دو کیلومتری و با شیب تند راس ساعت ۹/۱۵ موفق به صعود قله سیچانی گردیدیم و پس از مراسم قله برای تجدید قوا صبحانه در قله صرف گردید و دوستان با تجدید قوا راهی قله برداتش که درفاصله ۲/۵ کیلومتری با پستی بلندیهای مسیر خود نمایی میکرد شدیم، درطول مسیر اکثرا انتن دهی موبایل مقدور بود و جبهه شمالی قلل دنا پوشیده از برف و یخچال بود، و در ساعت ۱۲/۱۵ پا بر قله برد اتش گذاشتیم ، و شکر خدا را بابت خلق اینهمه زیبایی بجا اوردیم ، و با توجه به طول مسیر سریعا اقدام به برگشت نمودیم ، و در برگشت جهت رفاه و جلوگیری از هرگونه اسیب دیدگی کمی مسیر را تغییر داده و مسیر با شیب کمتر را انتخاب کرده و با توجه به شیب بعضی از یخچالها جهت جلوگیری از هرگونه احتمال خطر یخچالها رو دور زده که باعث طولانی تر شدن مقداری از مسیر گردید و دوستان پس از رسیدن به کوله های سنگین و کمی استراحت مجدد راس ساعت ۱۸ پس از صرف نهار در چشمه سیچانی و رفع خستگی شیب تند گردنه سیچانی را که در اکثر نقاط محل عبور تبدیل شده بود به جوی و عبور ابهای حاصل از ذوب برفها و لغزنده ، راطی کرده و ساعت ۲۲ به مینی بوس رسیده و دوستان در کمال صحت و سلامتی و خوشحال از فتح دو قله ای دیگر از دنا ، ساعت ۲/۳۰ با رسیدن به شیراز عازم منازل خویش گردیدند/.