قله آهنگری

✔ صبحگاه روز جمعه مورخه ٢۴خردادماه ساعت ۵/۴۵ تیم ١٨ نفره باشگاه آرش به سرپرستى اقاى عباس جوانمردى از شیراز به سمت سپیدان حرکت کرد.
✔ حدود نیم ساعت در سپیدان صرف صبحانه شد، سپس راهى روستاى ریگان که در فاصله ۳۰کیلومتری سپیدان قرار دارد شده، مینى بوس در قسمت بالا دست روستا توقف کرد.
✔ بعد از انجام نرمش صبحگاهى ساعت ٨:۴۵ پیمایش را آغاز نموده و از کنار رودخانه اى که چشمه ریگان بدان سرازیر میشود مسیر را ادامه داده و درختان سبزى همچون زرشک، گردو، بید، کهکم(کیالک کوهى) به پوشش منطقه زیبایى دوچندانى افزوده بود، از منظر گذراندیم.
✔ حدود یک ساعت و سى دقیقه بعد دیگر از چشمه و درختان خبرى نبوده و وارد شیب شده که به خط الراس ختم میشد، تابش مستقیم آفتاب حرکت را کند کرده بود
✔ در نزدیک خط الراس با دشت عظیمى از گل شیرشیرکو، بوته زول(براى کاهش عطش مفید است) و کنگرفرنگى مواجه شدیم و هوا بدلیل وزش باد براى صعود به قله کمى مساعد شده بود، همینطور به وضوح قله رُنج در تیرس دیدمان بود.
✔ ساعت ١۴:٣٢ توانستیم به یارى ایزد منان قله آهنگرى راکه ارتفاع آن ۳۲۶۴ متر از سطح دریا با Gps انجام گرفت را فتح کرده که از قله آهنگرى رشته کوههای دنا، قلات گرد، برم فیروز، رنج، قوچ خوس از دور خودنمایى میکرد)در ضمن بعلت شیب تند، مسیر صعود را با شیب کمتر ولی دوکیلومتر طولانی تر را انتخاب کردیم با خواندن سرود ملى و گرفتن عکسهاى یادگارى همینطور صرف ناهار ساعت ۱۶ فرود را شروع کرده و به سمت پایین حرکت کردیم.
✔ به دلیل ریزال زیاد در هنگام فرود با شن اسکى توانستیم پیمایش را سریعتر خاتمه داده و در ساعت ١٩:۴٠ خود را به مینى بوس رسانده و سوار شدیم،با رسیدن به شیراز ٢٢:٢٠ شبانگاه برنامه خاتمه پیدا کرد.