کوه گر کامفیروز

این کوه در شمال شهرستان مرودشت قرار گرفته  و ارتفاعی که در بالاترین نقطه کوه با جی پی اس مشاهده کردیم ۳۰۴۲ متر بود ، جهت عمومی کوههای این شهرستان نیز مطابق با جهت عمومی زاگرس (شمال غربی – جنوب شرقی( میباشد.

طبق برنامه ریزی صبح روز جمعه ۹۸٫۳٫۳ از مجتمع خلیج فارس با تاخیر ۲۰ دقیقه ای با مینی بوس با تیمی ۱۸ نفره به سرپرستی عباس جوانمردی به سمت منطقه کامفیروز روستای پیرسبز علی راه افتادیم ، در ساعت ۸٫۵۰ برای صبحانه توقف کوتاهی کردیم و در ساعت ۹٫۳۰ به روستا رسیدیم و پس از نرمشی ابتدایی که توسط همنورد شادان رامیار صورت گرفت، حرکت را اغاز نمودیم و راس ساعت ۱۴٫۴۵ پس از طی نمودن ۸ کیلومتر موفق به، صعود قله گشتیم و پس از مراسم قله و کم کردن ارتفاع در محلی که مشرف بر سدهای درود زن و ملاصدرا بود نهار را صرف کردیم و باکمی تغییر مسیر نسبت به مسیر رفت جهت پرهیز از نقاط کمی خطرناک راهی مسیر برگشت که با پوشش گیاهی متفاوتی برخورد کردیم که فضای زیبایی را به منطقه داده بود و در اکثر نقاط انتن دهی موبایل برقرار بود ،شدیم و در انتهای مسیر باران و تگرگ ناگهانی باعث کندی حرکتمان گردید، و قبل از تاریکی هوا به مینی بوس رسیدیم، و در مسیر کوتاه خاکی که با بارش ناگهانی گل الود شده بود و باعث گیر کردن مینی بوس شده بود با کمک اهالی مهربان روستای پیرسبزعلی رهایی یافته و عازم شیراز گردیدیم/.

مسئولین و همنوردان شرکت کننده در برنامه

محمود میری : محیط زیست

ارش اذرپناه :عکاس

دیگر همنوردان ،

ایلیادمهماندوست،سولمازقهرمانی،حسین فروزانی،حبیب طیبی،سیدمحمدعرفان سجادی،شادان رامیار،محمدجعفرخرازی،